Etter veiledning med Trond ble vi enige om at jeg kunne titte på It`s learning og ØRU for å forsøke oppnå mål 3 i fagplan. Barnetrinnet er godt representert, men det er en utfordring å få med ungdomsskolene. Hvorfor? I barnetrinnet er det mer arbeid på tvers av trinn. For å ta utgangspunkt i Rusk, oppleves den av flere som tre skoler under samme tak. Er ungdomsskolene for fokuserte på eget trinn? Hvorfor vil vi ikke dele, eller vil vi dele men noe eller noen forhindrer det?
Hvor mange ungdomsskoler bør jeg i så fall ta tak i? Mange! Det er bare en liten prosentdel som til syvende og sist vil delta. Jo færre personer som deltar, jo mer jobb per person. Til slutt vil det dabbe av.
Hvordan kan jeg gå frem for å sette i gang? Starte i egne klasser. Alle elever lager hver sin forklaringssekvens, den skal være god. Lage prøve som tar for seg innholdet i forklaringssekvensen. Slippe ut disse på idèbanken sammen med fremgangsmåte(opplegg) for prosessen. Dette kan spre seg.
Jeg og Rune forsøkte lage et kunnskapsnettverk i modul 6300. Dette fungerte ikke som vi hadde tenkt. Hvorfor? For lite antall mennesker, ikke poeng å stenge det inne på RUSK, del med alle!!
INNHOLDSFORTEGNELSE
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar